اخبار

مهمترین خبرها

اخبار

تاریخ خبر : 1397/08/23
تعداد بازدید: 378
تعداد نظرات: 0

عناوين عوارض مشمول پرداخت سهم بيمه كارگران ساختماني تعيين شد

عناوين عوارض مشمول پرداخت سهم بيمه كارگران ساختماني تعيين شد

معاون توسعه منابع و پشتيباني سازمان شهرداری ها و دهياري های کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بين اين سازمان و سازمان تأمين اجتماعي در خصوص تسهيل در اجراي قانون اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی؛ از تعيين عناوین عوارض مشمول پرداخت سهم بيمه كارگران ساختماني خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداری ها و دهياري های کشور، مسعود نصرتي با بيان مطلب فوق گفت: در اجرای قانون اصلاح ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، مراجع صدور پروانه ساختمانی مکلفند عوارض مربوط به پروانه ساختمانی را برای محاسبه میزان سهم بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند.

وي افزود: برای تسهیل در اجرای قانون فوق الذكر و همچنین ایجاد وحدت رویه در شهرداری های سراسر کشور و جلوگیری از تضییع حقوق ذينفعان، پس از برگزاری جلسات متعدد، تفاهم نامه ای بین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سازمان تامین اجتماعی كشور تنظیم و امضاء شد.

نصرتي اضافه كرد: در این تفاهم نامه عناوین مرتبط با موضوع این قانون، تعیین و برای اجرا به مراجع صدور پروانه و همچنین شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور اعلام شده است.

وي در ادامه اظهار كرد: مراجع صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند قبل از صدور پروانه ساختمانی، متقاضی را برای پرداخت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، طبق ضوابط مندرج در تفاهم نامه ذكر شده، به اداره بیمه تامین اجتماعی معرفی نمايند.

نصرتي همچنين خاطر نشان کرد: بر اساس اين تفاهم نامه در صورت بروز ابهام يا ايراد؛ كارگروهي متشكل از نمايندگان سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور و سازمان تأمين اجتماعي موضوع را در کمیته تخصصی طرح و پس از بررسي هاي لازم، تعيين تكليف مي نمايند.

 

تفاهم نامه

گروه :
نویسنده خبر: روابط عمومی
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.