شرح وظايف دفتر حقوقي و امور قراردادها
الف: شرح وظايف دفتر حقوقي
اقدامات قضايي در جهت استيفاي حقوق و مطالبات سازمان
الف – امور كيفري
از قبيل ( اختلاس،كلاه برداري،خيانت در امانت ، سرقت ،جعل سوء استفاده و غيره ) كه مراحل آن بشرح ذيل مي باشد .
- طرح شكايت و تنظيم شكوائيه
- تشكيل پرونده در شعب مربوطه دادگاه
- پيگيري از طريق مراجع قضايي( كلانتري،آگاهي و...)
- معرفي نماينده و شركت در وقت تعيين شده و پيگيري تا حصول نتيجه و اجراي رأي صادره
ب- امور حقوقي
- تهيه و تنظيم دادخواست حقوقي
- تقديم دادخواست به مرجع قضايي صالح به رسيدگي و تهيه مدارك لازم.
- شركت در جلسات دادرسي پس از تعيين وقت
- اطلاع از حكم صادره و پيگيري اجراي حكم
- بررسي و پاسخ به دعاوي حقوقي مطروحه له و عليه سازمان
- از قبيل ضرر و زيان وارده موارد تخليه ملك مطالبه اجور معوقه الزام به انجام تعهد و... با تنظيم لايحه ،تهيه مدارك و مستندات لازم، شركت در جلسات رسيدگي
- بررسي و پاسخ به دعاوي كيفري
- بررسي، شركت در جلسات رسيدگي ديوان عدالت اداري
- بررسي، پاسخ شركت در جلسات رسيدگي ديوان عدالت اداري مربوط به شكايت اشخاص حقيقي و حقوقي عليه سازمان
- رسيدگي به پرونده هاي موجود در مراجع اداري
- هيأتهاي مالياتي: بررسي پرونده هاي مالياتي و رسيدگي به اختلاف هاي مالياتي
- هيأت هاي تشخيص حل اختلاف اداره كل كار و امور اجتماعي
- هيأت هاي تشخيص تأمين اجتماعي : بررسي پرونده هاي مربوط به عدم پرداخت حق بيمه
- كميسيون ماده 100: بررسي پرونده هاي مربوط به تخلفات ساختماني از قبيل اضافه بنا عدم رعايت تراكم و كاربري
- انجام امور محوله بنا به تفویض اختیار از سوی مدیر عامل .
- اجرای کامل سیستم مدیریت یکپارچه.
- انجام سایر امور مربوط به شغل محوله از طرف مافوق سازمانی.
- بررسي امور ثبتي
- نظارت و اقدام به صدور درخواست اجرائيه نسبت به اسناد لازم الاجرا به منظور وصول حقوق سازمان
- جمع آوري مدارك مورد نياز در مورد املاكي كه در حين اجراي تشريفات ثبتي مورد اعتراض اشخاص حقيقي و حقوقي قرار مي گيرند.
- تقاضاي صدور سند در مورد املاكي كه تاكنون سند براي آنها صادر نگرديده است.
عنوان پست: رئیس اداره امور قراردادها
- شرکت در مناقصات به نمایندگی از طرف سازمان
- تنظیم قرارداد جهت اجرای پروژه ها با رعایت همه جوانب امر و اخذ نظریات مدیران حقوقی، مالی و اجرایی
- امکان سنجی، تنظیم فرم امکان سنجی و اعلام نتایج امکان سنجی پیشنهادهای ارائه شده توسط پیمانکاران
- رعایت دقیق مفاد قراردادها و شرایط عمومی پیمان و کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های معاونت برنامه ریزی و نهاد نظارت راهبردی ریاست جمهوری و سازمان مدیریت برنامه ریزی سابق کشور در هنگام تنظیم صورت وضعیتها
بررسي و رسيدگي به قراردادها
- تهيه و تنظيم متن پيش نويس قراردادهاي واحدهاي مختلف با اشخاص حقيقي و حقوقي و تأييد دفتر حقوقي
- قراردادهاي تأسيساتي، فني ، ساختماني، عمراني، احداث بنا رنگ آميزي
- قراردادهاي خدماتي، تهيه و طبخ غذا، سرويس اياب و ذهاب
- قراردادهاي خريد لوازم تجهيزات سخت افزاری
- قراردادهاي آموزشي، پژوهشي تحقيقاتي، تبليغاتي، مشاوره ، تأليف نشر كتب و مجلات
- قراردادهاي سرويس نگهداري موتورخانه تأسيسات، ساخت، حمل و نصب و راه اندازي
- قراردادهاي طراحي و برنامه ريزي نرم آفزاري
- قراردادهاي اجاره جهت واگذاري برخي از املاك سازمان و... به اشخاص حقيقي يا حقوقي
- قراردادهاي واگذاري زمين
- تهيه و تنظيم متن متمم، اصلاحيه و توافق نامه هاي مربوط به قراردادها
- تهيه و تنظيم اسناد( رسمي ، غير رسمي) معاملات از قبيل خريد و فروش اجاره رهن.
- همکاری و هماهنگی با ناظر اداره قراردادهای شهرداری مرکزی
- تهیه مدارک مورد نیاز دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی با کسب اجازه از مدیر عامل سازمان
- انجام امور محوله بنا به تفویض اختیار از سوی مدیر عامل .
- اجرای کامل سیستم مدیریت یکپارچه.
- انجام سایر امور مربوط به شغل محوله از طرف مافوق سازمانی.
ب: شرح وظايف كارشناس امور قراردادها
- بررسي و تأييد نمونه قراردادهاي واحدهاي تابعه با قوانين و مقررات آئين نامه هاي مربوطه
- بررسي ميزان ، نوع ضماتننامه حسن و تعهد اجراي قراردادها با قوانين و مقررات آئين نامه مالي و معاملاتي سازمان
- نگهداري نمونه قراردادهاي منعقده ارسالي به واحدها در سوابق پشتيباني قراردادها
- ثبت اطلاعات مجوزهاي صادره مالي و تعداد نيروي انساني در جداول اطلاعات امور واگذار شده به بخش غير دولتي و خصوصی
- تنظيم چك ليست هاي نظارتي بر اساس شاخص هاي موجود در قراردادها جهت بازديد گروه نظارت و كارشناسان
- كارشناسي كليه امور واگذار شده به بخش خصوصي حسب ارتباط موضوع
- اصلاح و ويرايش شرايط مناقصات و مزايده ها مختلف واحدها براي انجام مراحل مناقصه يا مزايده
- كارشناسي موارد اختلاف واگذار كننده و پيمانكاران در اجراي مفاد قرارداد
- اعلام نقاط ضعف موجود در قراردادهاي منعقده جهت طرح در كميته كارشناسان سازمان
- كارشناسي و تدوين معيارهاي كليدي اجراي روش مديريت پيمان در قراردادها خدمات و پشتيباني
- انجام مكاتبات و ارائه راهبردهاي عملياتي به واحدهاي تابعه در خصوص امور فني و تخصصي شرايط مناقصه و قرارداد خدمات پشتيباني
- رابط سازمان با اداره كار استان جهت استعلام هاي لازم در موارد اختلاف واگذار كننده و پيمانكار و شفاف سازي دستورالعمل هاي صادره
- تنظيم چک ليست هاي ارزيابي خدمات و پشتيباني
- تنظیم آگهی های روزنامه مناقصات و پیگیری چاپ آن و همچنین تهیه نظریه کارشناس رسمی دادگستری در موارد مورد نیاز.
- بررسي و كارشناسي شرايط اختصاصي و عمومي مناقصات و مزايده ها جهت واگذاري
- كارشناسي طرح هاي واگذاري ( خدمات پشتيباني و ...) به بخش خصوصي
- جمع آوري،ساماندهي و تهيه بانك اطلاعاتي پرسنلي بخش خصوصي طرف قرارداد سازمان
- جمع آوري و ثبت اطلاعات مربوط به شناسنامه شركت ها و قراردادهاي منعقده و تكميل فرم هاي شناسايي سهامداران شركت ها با هماهنگي اداره آمار
- طبقه بندي و ثبت و بايگاني يك نسخه از تمام قراردادهاي منعقده در واحدهاي تابعه
- تهيه دستورالعمل اجرايي واگذارهايي خدمات، تأسيسات ، نقليه
- تهيه شرايط مناقصه و قرارداد خدمات، تأسيسات، نقليه
- بررسي و تأييد و نگهداري قراردادهاي بزرگ برابر رأي كميسيون مناقصات
- تهيه بانك اطلاعاتي رايانه اي از قراردادهاي پرسنلي پيمانكاران
- تهيه و ارسال مجوز مناقصه / مزايده جهت واحدهاي تابعه
- دسته بندي اطلاعات اخذ شده و تعيين نوبت جهت شركت در كميسيون و برگزاري كميسيون مناقصه / مزايده
- تهيه صورتجلسه ها و ابلاغ به واحدها بعد از برگزاري مناقصه / مزايده
- جمع آوري و بررسي قراردادهاي منعقده و ارسالي واحدها از نظر تنظيم در فرم استاندارد سازمان مديريت وبرنامه ريزي كشور.
- ورود اطلاعات مناقصه ها/ مزايده هاي انجام شده به رايانه و بانك اطلاعاتي حوزه و تهيه نمودار مقايسه اي واحدها
- تهيه جدول برگزاري مناقصه / مزايده بر اساس مستندات موجود و نامه هاي رسيده از واحدها
- تهيه پاسخ مكاتبات واحدها به امور مناقصه ها
- تهيه و ابلاغ مكاتبه هاي قابل طرح در جلسه هيئت مدیره سازمان
- به روز درآوردن فرآيند ها و اطلاعات امور مناقصه / مزايده در سايت سازمان
- بررسي و رفع نقص تيپ هاي قراردادهاي گذشته
- ارائه آمار مناقصه ها/ مزايده هاي انجام شده به مدیرعامل یا قائم مقام
- انجام امور محوله بنا به تفویض اختیار از سوی مدیر عامل .
- اجرای کامل سیستم مدیریت یکپارچه.
- انجام سایر امور مربوط به شغل محوله از طرف مافوق سازمانی.