اخبار

مهمترین خبرها

اخبار

تاریخ خبر : 1397/06/19
تعداد بازدید: 366
تعداد نظرات: 0

لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوي رييس جمهور تقديم مجلس شد

لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوي رييس جمهور تقديم مجلس شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوري، لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به منظور طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال نمود.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، هیأت وزیران در جلسات هفتم و دهم مردادماه سال جاري که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اين لایحه را بررسی و تصویب کرد.

لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دولت یازدهم از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با همکاری شهرداری ها و شوراهای کلانشهرها و سایر شهرداری ها، شورای عالی استانها و سایر دستگاه های ذیربط تهیه و تقدیم دولت شده است.

این لایحه پس از تقدیم به هیات دولت با امضای وزیر کشور، در جلسات کمیته فرعی کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت با حضور معاونان وزارتخانه ها و سازمان ها و در ادامه در کمیسیون اصلی خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای دولت به ریاست وزیر کشور و با حضور تنی چند از وزرا و معاونان رئیس جمهوری بررسی و تصویب شد

در ادامه هیأت وزیران در جلسات هفتم و دهم مرداد كه به ریاست حجت الاسلام دكتر روحانی رياست محترم جمهوري تشكيل شد، لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها را تصویب و براي قرار گرفتن در سير مراحل تصويب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

لایحه درآمدهای پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ایجاد درآمدهای پایدار و تنظیم‌گری در زمینه هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق روش‌هایی مانند کاهش وابستگی به درآمدهای غیرمستمر از جمله درآمد ساخت و ساز، تعیین سازوکار مؤثر برای کسب عوارض و درآمدهای قانونی، ایجاد وحدت رویه در وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی، ساماندهی توزیع عوارض ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و کمک‌های مالی دولت، به تصویب هیئت وزیران رسیده است و برای طی تشریفات قانونی مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

شايان ذكر است، وزارت كشور به عنوان نماينده دولت جهت شركت در جلسات مجلس شوراي اسلامي و كميسيون ها براي توضيح و دفاع لازم معرفي شده است.

منبع: سایت سازمان شهرداری ها

گروه :
نویسنده خبر: روابط عمومی
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.