اخبار

مهمترین خبرها

اخبار

تاریخ خبر : 1397/05/10
تعداد بازدید: 563
تعداد نظرات: 0

جلسه شورای شهرستان ارومیه

جلسه شورای شهرستان ارومیه

روز چهارشنبه مورخه 10/05/97 جلسه شورای شهر ستان ارومیه  در شهرداری سیلوانا برگزار گردید.

این جلسه که با حضور بخشدار، شهردار، اعضا و مدعوین محترم در  شهرداری سیلوانه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهندس میرزایی  بخشدار محترم سیلوانا، حضور اعضا و مدعوین جلسه  خیر مقدم و خوش آمد گویی نمودند.

بعد از آن آقای احمدی رییس شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به مشکلات بخش سیلوانا اظهار امیدواری نمودند اقدامات مقتضی در جهت رفع مشکلات صورت پذیرد.

 در ادامه آقای دکتر علیزاده اصل شهردار سیلوانا  ضمن عرض خیر مقدم گویی، در خصوص شهر سیلوانا و مشکلات موجود  و طرح هادی و عدم بازنگری آن و اقدامات انجام شده در جهت بازنگری طرح، بیاناتی اظهار نمودند و با اشاره به فقدان سالن ورزشی و پایین بودن سرانه ورزشی و امکانات رفاهی  خواستار توجه جدی و پیگری اعضا  گردیدند. در خصوص فضای سبز شهری و کمبود آن  مطالبی را بیان نمودند و با اشاره به مشکلات حوزه خدمات درمانی شهر سیلوانا و اجاره محل گفتند با توجه به نیاز منطقه و شهر سیلوانا و دوری از ارومیه و مشکلات آن، لازم است مرکز درمانی سیلوانا  ضمن تجهیز  به صورت شبانه روزی به مردم خدمات رسانی نماید و در این زمینه از زحمات دکتر احمدی عضو شورای شهر سیلوانا تقدیر و تشکر نمودند. و با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب  و جنبه تفریحی و توریستی  شهر سیلوانا خواستار توجه ویژه به اقدامات رفاهی و توریستی  و اقامتی  و گردشگری شهر سیلوانا گردیند.

در ادامه آقای بیگ زاده رییس شورای اسلامی شهر سیلوانا ضمن تقدیر و تشکر از اعضای حاضر در جلسه ، با اشاره به عدم وجود آب کشاورزی در شهر سیلوانا و اقدامات انجام یافته در شش ماهه سال گذشته و تصویب اعتبار به مبلغ دو میلیارد تومان و عدم تخصیص آن به دلایل نامعلوم و وجود منابع آب و حق آبه های مذکور از رودخانه شهرچای که در چهار نقطه  دارای حقآبه می باشد و به علت مسائل دریاچه ارومیه، در حال حاضر اقدامات تعطیل گردیده  و حدود دو کیلومتر نیز کانال کشی و اجرا گردیده است و با اشاره به مشکل توسعه آبیاری قطره ای سیلوانا،خواستار توجه جدی اعضا جلسه گردیدند و  بیان داشتند اگر چنانچه امکان تخصیص آب کشاورزی به زمین های بالا دست وجود ندارد، لازم است اقدامات لازم در جهت تغییر کاربری اراضی دشت سیلوانا صورت پذیرد و  با اشاره به مشکلات دریاچه ارومیه  و آب و فاضلاب سیلوانا در مورد اقدامات آب رسانی از آقای کوهساری تشکر نمودند و در خصوص گاز رسانی و برق رسانی به خانوارهای خارج از محدوده نیز اشاره نمودند و خواستار حل مشکلات آن گردیدند.

در ادامه بخشدار محترم سیلوانا  به دفع پسماند  و انتقال زباله توسط دهیاری دیزج  به سایت  نازلو اشاره نمودند و از نیروی انتظامی خواستند طی ده روز اقدامات لازم در جهت جلوگیری از تخلیه زباله در محل های مورد نظر در بخش سیلوانا، را معمول نمایند.

آقای کوهساری اظهار نمودند که از سال 90  اقدامات لازم در خصوص برنامه ریزی و ارائه طرح و همچنین محل  جهت فاضلاب، در دست اقدام می باشد.

آقای احمدی عضو شورای شهرستان  و نایب رییس شورای اسلامی شهر سیلوانه، با اشاره به مشکلات زارعین و کشاورزان و و نبود آب و پروژه های در دست اجرا جهت تأمین و انتقال آب به اراضی بالادست و حاشیه سد شهرچایی اظهاراتی بیان نمودند.

آقای تمیرزاده رییس جهاد کشاورزی سیلوانا در خصوص معرفی پروژه ها برای روستای راژان و شهر سیلوانا اطلاعات را بیان نمودند و  گفتند : طرح راژان رد شد و طرح سیلوانا مورد موافقت  قرار گرفته است و سیلوانا دارای حق آبه می باشد.

بعد از آن  بخشدار محترم سیلوانا اظهار نمودند که در کمیته برنامه ریزی مطرح شده  که چطور شهر سیلوانا که در بالا دست سد قرار دارد و کشاورزان توان تأمین آب را ندارند و اظهار نمودند که باید با روشهای جدید اقدامات صورت گیرد و یکی از مصوبات  جدید جلسه امروز به این موضوع اختصاص داده شود  و حل مشکلات حاشیه نشینی  و توجه به کشاورزان  را خواستار شدند.

 نماینده محترم لشکر 25 کربلا  ضمن اشاره به  امورات مربوط به شهرداری در جهت درآمد زایی و پتانسیل های شهر سیلوانا، بیان نمودند که شهرداری از این پتانسیل ها می­تواند جهت درآمد زایی استفاده نماید  و ضمن تشکر از زحمات شهردار سیلوانا و پرسنل شهرداری اشاره نمودند که همه ما از مدافعان سازمان های خویش می باشیم  و لازم است به مردم توجه بشود و حقوق مردم در این زمینه  رعایت بشود و اظهار امیدواری نمودند که پیگیری ها و اقدامات عملی این جلسات موجب توسعه و آبادنی  شهر سیلوانا گردد.

آقای مجدی فر سوال نمودند چرا  با اینکه بخش سیلوانا در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد از طرف ستاد احیای دریاچه ارومیه به آن  توجه نمی شود و در خصوص اراضی فاقد سند و اینکه حق آبه  ها مشخص شوند و اراضی کشاورزی از اراضی ملی تفکیک شوند  اظهراتی را بیان نمودند.

آقای سفید گر نماینده محترم آب منطقه ای در خصوص آب معدنی و چشمه آن و برداشت های آن توسط کارخانه آب معدنی و اداره آب و فاضلاب  و کشاورزان بیاناتی را ایراد نمودند و در خصوص پمپاژ  و اقدامات صورت گرفته  اعلام نمودند که توسط ستاد احیای درایچه ارومیه طرح متوقف شده است  و با اشاره به حقوقی بودن  موضوع حق آبه و روشهای  آن اعلام نمودند اگر حق آبه تعلق گرفته است  اقدامات در جهت آن باید انجام گیرد و با اشاره به محدوده و سواحل دریاچه سد شهرچای اعلام نمودند در دستور کار جلسه نوشته شود و در جلسات بعدی  با حضور مدیران ذیربط به حل و فصل مشکلات آن پرداخته شود.

در ادامه جلسه با ذکر صلوات و فاتحه بر روح پرفتوح امام و شهیدان خاتمه یافت.

 

گروه :
نویسنده خبر: روابط عمومی
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.