اخبار

مهمترین خبرها

اخبار

تاریخ خبر : 1396/09/14
تعداد بازدید: 456
تعداد نظرات: 0

افشاني: به کار گیری نیروی انسانی خارج از مقررات در شهرداريها ممنوع است

به کار گیری نیروی انسانی خارج از مقررات در شهرداريها ممنوع

عاون عمران و توسعه امور شهري و روستائي وزير كشور با تاکید بر اینکه به کارگیری حتي یک نفر بدون داشتن تخصص و خارج از مقررات در شهرداریها ممنوع است، گفت: حوزه منابع انساني شهرداریها با توجه به آسیب هایی که وجود نیروی انسانی مازاد ایجاد کرده، نیازمند توجه و رسیدگی ویژه به منظور ایجاد تحول در این زمینه می باشد.

و به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سید محمدعلی افشانی كه در ديدار با جمعي از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، روساي شوراها و شهرداران حوزه هاي انتخابيه سخن مي گفت، افزود: هم اکنون شاهدیم که بخش عمده درآمد بسياري از شهرداري ها صرف پرداخت حقوق می شود و عملا اعتباری برای اجرای پروژه های مورد نیاز مردم و ایجاد و تقویت زیر ساخت های شهر باقی نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها به هیچ وجه نباید افراد بیکار و غیر متخصص را از روی دلسوزی بکار گیرند، گفت: شوراها و شهرداری ها باید این تفکر که شهرداری اداره کاریابی می باشد را از ذهن خارج نمایند زیرا مشکلاتی که وجود نیروی انسانی مازاد بدون صلاحیت و تخصص برای شهرداری ها ایجاد کرده، عملا شهرداری را از وظایف اصلی و شهر را از مسیر توسعه دور نگاه داشته است.

افشاني در عین حال اظهار کرد: شورا و شهرداری باید زمینه جذب افراد متخصص و دانشجویان ممتاز دانشگاه های معتبر را كه مي توانند با طرح ایده های خلاق و تعريف و اجراي پروژه هاي زيرساختي و طرحهاي درآمدزا و اشتغال زا براي شهر مفيد باشند، در شهرداری فراهم نمایند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه با اشاره به محدودیتهای مالی موجود برای کمک به بیش از 1240 شهرداری و 33 هزار و 600 دهیاری، تصریح کرد: دیگر نمی توان شهرداريها را با كمك هاي ناچیز دولتي که حکم مسکن را دارند، اداره نمود و شوراها و شهرداري ها بايد بطور جدي در فكر ايجاد درآمد پايدار و توليد ثروت با اتکا به مزیت های شهر خود باشند.

افشانی تاکید کرد: توسعه واقعی شهر زمانی تحقق می یابد که شورا و شهرداری مزیتهای شهرها را بخوبی بشناسند و با رفتار صحیح و بدور از تبلیغات غیر واقعی بتوانند برای اداره شهر به جذب سرمايه گذار، مشارکت مردم و منابع مردمي اتکا کنند.

وی، وجود جاذبه‌هاي طبيعي و اقليم‌هاي متفاوت جغرافيايي برای جذب گردشگر و قرار گرفتن در سرراه های ترانزیتی اصلی کشور را از جمله مزیتهایی برشمرد که در صورت برنامه ریزی های صحیح برای تقویت زيرساختهاي صنعت گردشگري و ايجاد مجتمع هاي رفاهي- اقامتی و بازارچه هاي محلي می تواند برای شهرها درآمد پایدار و اشتغال ایجاد نماید.

وی همچنین تصریح کرد: تولید ثروت و اضافه کردن مستمر کانون های ثروت باید اولویت کاری شهرداری ها باشد.

افشاني همچنين از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست که در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1397 از احکام مرتبط با شهرداريها و دهياريها حمايت نمایند.

در اين جلسه خدیجه ربیعی نماینده بروجن و حمید بنایی نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی و تني چند از شهرداران و روساي شوراهای حوزه های انتخابيه مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و مدیریت شهري را بيان نمودند كه برخی از آنها عبارت بود از: ضرورت حمایت از شهرداری های کم جمعیت، کمک به ایجاد درآمد پایدار، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، تقويت آتش نشاني ها.

منبع: سازمان شهرداری ها

گروه :
نویسنده خبر: روابط عمومی
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.