اخبار

مهمترین خبرها

اخبار

تاریخ خبر : 1397/07/01
تعداد بازدید: 442
تعداد نظرات: 0

برنامه هاي پيشنهادي بزرگداشت روز آتش نشاني و ايمني ابلاغ شد

برنامه هاي پيشنهادي بزرگداشت روز آتش نشاني و ايمني ابلاغ شد

برنامه هاي پيشنهادي بزرگداشت هفتم مهرماه، روز آتش نشاني و ايمني كه با هدف "ارتقای سطح مسئولیت و مشارکت های اجتماعی در ارتقای سطح ایمنی شهرها" تدوين شده، از سوي معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور؛ براي برنامه ریزی و اجرا در شهرداری ها به معاونان امور عمرانی استانداري ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور،‌ در ابلاغيه هيربد معصومي اهداف و محورهای اصلی بزرگداشت روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1397 شامل ارتقای سطح مسئولیت و مشارکت های اجتماعی به عنوان یک اقدام موثر و تاثیرگذار در کاهش وقوع و تاثیر حوادث در سطح شهرهای کشور و برنامه ریزی برای ارتقای سطح دانش تخصصی و تامین سلامت جسمی و روحی آتش نشانان لازمه ارتقای سطح آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح؛ اعلام شده است.

در ادامه اين ابلاغيه، عناوين برنامه های اجرایی پيشنهادي ذكر شده كه برگزاری مراسم بزرگداشت روز‌آتش نشانی و ایمنی و تقدیر از تلاش ها و زحمات آتش نشانان و خانواده های جانباختگان و مصدومین عملیاتی آتش نشان و برنامه ریزی برای افتتاح و بهره برداری از پروژه های مرتبط با آتش نشانی از جمله اين برنامه هاست.

اطلاع رسانی مناسب برنامه های بزرگداشت روز "آتش نشانی و ایمنی" و همچنین اقدامات، توانمندی ها و برنامه های آینده سازمان ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان از طریق رسانه های جمعی (صدا و سیما، روزنامه ها و...) به افكار عمومي و شهروندان از ديگر برنامه هاي موردتاكيد در اين روز است.

برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ ایمنی و استفاده از مشارکت مردم در پیشگیری و کنترل حوادث و سوانح و اعطای درجات آتش نشانی مطابق دستورالعمل و شرایط احراز درجات آتش نشانان کشور، از ديگر عناوين برنامه های اجرایی پيشنهادي روز آتش نشاني و ايمني است.

گفتني است هفتم مهرماه روز آتش نشاني و ايمني مصادف با سالروز شهادت جمعي از آتش نشانان در عمليات اطفاي آتش سوزي پالايشگاه نفت آبادان در جنگ تحميلي مي باشد كه اين موضوع از سوي معاونت عمراني وزارت كشور پيشنهاد و از سوي شوراي فرهنگ عمومي از سال 1380 تصويب و در تقويم رسمي كشور درج شده است.

منبع خبر: سایت سازمان شهرداریها 

گروه :
نویسنده خبر: روابط عمومی
تصاویر
ارسال نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.